2009. november 2., hétfő

"Miért is harcolunk?"

Ez a bejegyzés teljesen eltér az eddigiektől. most arra próbálom megtalálni a választ,h a háborúknak mi is az értelme,jelentősége.
Bár szerintem a háborúnak nincs értelme. sok ember hal meg és csak annyi,h az egyik ország valamiféle ok miatt megtámadja a másikat mindenféle előzmény nélkül. én Amerikát nem értem. nézzük a második világ háborút. a fő ellentétek a németek és az angolok voltak. senki sem üzent hadat Európából az amerikaiaknak mégis oda mentek. egyedül csak a japánok támadták meg Amerikát. bár sok olyanról hallottam már,h német tengeralattjárók voltak Amerika partjainál. az Európai háború csak is a német megszállásról szólt. nah itt is egy újabb példa. miért is akarta Hitler megszállni egész Európát? semmiért.csak is a hatalom vágy és ennek is mi lett az értelme? az ég világon semmi. Hitler öngyilkos lett. pedig hatalmas seregei voltak és remek tábornokai.
Ugorjunk az időben. Vietnám. hát ide sem hívta senki az amerikaiakat mégis megjelentek. itt csak azt érte el Amerika,h rengeteg katonája halljon meg egy olyan terepen amire nem is voltak kiképezve. sőt a vietnámi katonák sokkal jobban ismerték a hegyeket mivel a bunkereik és alagút járataik be hálózták azokat. Amerika sok új fegyvert vetett be itt mégsem volt esélye a győzelemre. mind a túl erő és a terep viszonyok miatt.
Ugorjunk megint. 1991 Öböl-háború. itt Amerika támadt. itt is az mutatkozik meg ami Hitlernél, a hatalom vágy. csak is az olaj miatt tört ki ez a háború. sok ember értelmetlen halála. sőt itt már a biológiai fegyverek is szerepet kaptak.
Újabb ugrás. az a bizonyos Szeptember 11. több száz ártatlan ember értelmetlen halála. Osama Bin Laden hadat üzent Amerikának. két utas szállító repülőgép csapódott a WTC iker tornyoknak és egy gép a Pentagonba.
Emlékszem egy barátom születésnapján voltam és valamiért bekapcsoltuk a tv-t és pont ezt közvetítették. el sem akartuk hinni. Amerika vérdíjat tűz ki Bin Laden fejére és tengerész gyalogosokat küldenek Irakba és Afganisztánba.
Egy újabb áldozatokat szedő háború. megint rengetek civil áldozat. rengeteg öngyilkos merénylő akik cél nélkül meghalnának a "szent háború" miatt.
eszement öldöklések,oktalan halálok. miért kell ez az emberiségnek? mindig is katona akartam lenni és még mindig nem adtam fel,h az legyek. egy barátom megkérdezte,h miért akarok én mások háborújába menni? hős akarok lenni? én akkor nem tudtam mit válaszolni neki,csak hallgattam és gondolkodtam. majd pár perc múlva azt mondtam neki:"nem,nem akarok hős lenni.ez nem erről szól,hanem a bajtársakról,h megtennének egymásért bármit is."
Háborúk mindig is voltak és mindig is lesznek. csak az a kérdés,h meddig vívjuk mi a harcot és mikor az atom fegyverek...

2 megjegyzés:

  1. Kicsit hiányosak az ismereteid a háborúról, de nem baj :)

    Két filmet nagyon meg kéne nézned, egyik az ötödik pecsét a másik pedig a zeitgeist addendum. Keress meg engem és odaadom őket.

    A második világháború az amerikai bankrendszer miatt tört ki és ezt ma más elég sok ember tudja. Egyszerűen meg akart gazdagodni amerika a fegyvergyártásból.
    Minden jel erre utal.
    Hitler csak egy báb volt.
    Német tengeralattjárók azért lőttek le egy amerikai utasszállító hajót mert az szándékosan német hadi területre lépett.

    Eztán az amerikaiak hadat üzentek a németeknek, hogy földigrombolják németországot.
    A németek foggal körömmel védték ami az övéké, vagy ha már nem lehet az övéké akkor senkié se lehessen.
    Ezért írtották a zsidókat.

    A vietnami háború a hidegháborúhoz köthető... tudod amikor majdnem kitört a 3. világháború.
    Igazából a Szovjetek ellen ment volna ez a háború, hogy visszaszorítsák a szovjeteket az amcsik.
    De ez nem jött össze.

    Szemtepber 11-ét pedig amerika csinálta saját magának. Nézd meg a zeitgeistet. Abban teljesen részletesen el van magyarázva, hogy az épületek alá voltak aknázna és ezt be is mutatják.
    Repülőtől így nem dőlhet össze egy ilyen épület.
    A félelemkeltés volt a cél. A pénz beszél, és ez egy politikai kampány része volt, hogy bush bábelnök háborút indíthasson irak ellen az olaj miatt. Ennyi.

    Az ötödik pecsétben hangzik el, hogy semmilyen érdek nem ér meg egy háborút. És azt is elmagyarázzák hogy akkor mégis miért vannak a háborúk.

    Te pedig ne legyél katona. Az kb azzal egyenlő mintha a falat ütnéd. Bajtársakat találsz az életben is... komolyabb célokban is... ha keresel.

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz...
    christo3, ha nekem is el tudnád küldeni az említett filmeket, annak nagyon örülnék.
    Itt az email címem: moirin93@citromail.hu

    Am meg rengeteg olyan cikket olvastam, amit az Afganisztánból visszatért, sérült, bénult katonákkal készítettek, akik esetleg nem tudnak járni, vagy egy bomba teljesen átváltoztatta a testüket... és örüljenek, hogy ennyivel megúszták. Mindegyik egyet ért abban, hogy az afganisztáni háborút nem lehet megnyerni. És teljesen értelmetlen a harc. Egyikőjük kiemelte, hogy az angol elnöknek vissza kellene hívni minden katonáját onnan. (Mivel az a katonai is angol volt)
    Az eltévedt bombákról nem is beszélve, ami gyakran civilek házát találja el...
    Azok, akik ebben önszántukból részt akarnak venni, minimum agymosáson estek át, de ha mégsem, akkor csak szeretnek gyilkolni...

    VálaszTörlés